2 gedachten over “Studiedag digitale leermiddelen: didactiek, toegang en metadata”

  1. Van elkaar leren: geen issue meer, wél piece of cake!! Zeker weten. Volkomen gelijk, Smetty! Hoe sommigen het warm water nog elke dag proberen uit te vinden. Onvoorstelbaar. Maar wie zegt het? Ik ben een foot soldier, hoor, geen ICT-specialist. Dat heb ik al wel 100 herhaald, ik weet het. Maar als een niet-ICT’er als ik alles wat ik tot nu op het web uitprobeer, nog wel noodgedwongen in mijn vrije tijd – scherm na scherm van zovele leermeesters wereldwijd geleerd – ben ik dan niet een klein levend bewijs van de onvoorstelbaar grootse en weidse mogelijkheden van webleren? Niet dat ik me arrogant of betweterig wil opstellen … Nederigheid siert, niet? Maar een beetje pretentie, mag dat? Tegen de angsthazen die zich niet aan deze ‘nieuwe’ (!?), natuurlijke manier van leren en leven durven of willen overgeven of oogluikend aan de kant blijven toekijken en afspieden, zonder iets te doén. Met zo’n passieve attitude komen we er in onderwijs dus nooit. Leve de Video Republic van de YouTube-generatie. Er komen gelukkig andere tijden met dit jong en zot geweld. Laat het u van een Nestor i.c. oud vrouwtje gezegd zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.