Services, e-tools, web 2.0….

…. ik heb nood aan wat etiketten. Jij ook?

Al een tijdje bezig met het bekijken van welke nieuwe tools er zoal te vinden zijn. En natuurlijk hun relatie/nut met leren.

Kan jij helpen ? Er is genoeg lectuur op het internet, maar wat denk jij erover?

Hier een overzichtje van allerlei e-tools .

En hier is een classificatiemodel dat ik voorstel. Aan jullie om het in te vullen.

Voor het gemak nummerde ik de vakjes. Dus… welke e-tools horen volgens jou bij 1; 2…

Het model haalde ik min of meer uit een seminarie van vandaag. Daar werd de te volgen weg beschreven : van links boven naar rechts onder (klik op het model om te vergroten).

Model Ruben Bellens

Auteur: Ruben

Studies

  • Romanist, maar dan heel lang geleden.

  • Postgraduaat in bankwezen.

  • Bijscholing webmaster.

Job
  • Projectmanagement ontwikkeling e-cursussen bij VDAB.

  • Operationeel management van webleren bij VDAB.

  • Lid van Be-ODL.

Interesse
  • Webmaster en ontwikkeling van sites.

  • Leren, studeren en internetgebruik.

  • Kritische blik op actua.


http://joblog.vdab.be/webleren
http://www.eduportal.be

2 gedachten over “Services, e-tools, web 2.0….”

  1. Interessante post Ruben – ik las toevallig gisteren deze blogpost : http://wilfredrubens.typepad.com/wilfred_rubens_weblog/2007/09/lessuggesties-v.html
    Een aantal web2 tools om in het onderwijs te gebruiken…

    Wat ik alvast kan toevoegen aan de lijst: wat me erg interesseert is “collaborative filtering” -> hoe krijg je de juiste inhouden bij de juiste lerenden. Zoals Amazon doet… Zit volgens mij bij het stuk didactische innovatie (want totaal leerdergecentreerd) en ook technologische (want heet van de naald!).

  2. Interesting. Het zou ook interessant kunnen zijn om de oud-nieuw dimensie te koppelen aan een artikel dat Marc Prensky ooit nog schreef in verband met ‘doing new things in new ways’. Je vindt het artikel op http://www.edutopia.org/adopt-and-adapt … iets dat zeker de innovatie-dimensie van je classificatie kan ondersteunen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.