Actua 25/03/06: Zieke leerlingen krijgen les via internet

Bednet: Zieke leerlingen krijgen les via internet
De vzw Bednet krijgt subsidies voor een proefproject waarbij ze via breedband internet een interactieve leeromgeving en een virtuele speelplaats willen scheppen.
Lees meer bij DS Online

Steeds meer zwevende leerlingen
Zo’n 6500 leerlingen (waarvan 3/4 ouder is dan 18 jaar) verlaten de secundaire school zonder zich ergens anders opnieuw in te schrijven. Vooral verontrustend is dat ook het aantal uitschrijvingen in het deeltijds beroepsonderwijs sterk stijgt. Blijkbaar is ook deze flexibele vorm van onderwijs niet genoeg aangepast aan haar doelgroep.
Lees meer bij DS Online of in het Rapport leerplicht 04-05 bij het het dept. Onderwijs

Erasmusprogramma steeds populairder
Statistieken van de Europese commissie tonen dat het studenten-uitwisselingsprogramma Erasmus steeds populairder wordt. En toch blijft internationale uitwisseling beperkt tot een kleine minderheid van de studenten. Daar wil de Europese Commissie nu deels aan verhelpen door het invoeren van “Virtuele mobiliteit“, o.a. door projecten te financieren in het kader van haar e-learning programma.
Lees meer bij DS Online of via deze Europese overzichtswebsite.

Auteur: Steven

Germanist en Doctor in de beleidsinformatica Sinds april 2007 Universitair Docent bij het Onderwijstechnologisch Expertisecentrum OTEC aan de Open Universiteit Nederland in Heerlen. Voordien senior researcher bij AVNet aan de KULeuven . Werkte daar als onderzoeksverantwoordelijke met enkele internationale projecten rond e-leren, als e-coach en coördinator binnen de EliseLeren vorming 'E-leren voor docenten hoger en volwassenenonderwijs'. In 2003-2004 was hij verbonden aan de afdeling nascholing en voortgezette lerarenopleidingen van de Katholieke Hogeschool Limburg. Is actief binnen het vrije methodeonderwijs in Vlaanderen, onder andere als voorzitter van 't Schommelbootje. Onderhoudt in zijn vrije tijd ook een persoonlijke weblog, een lijst met links, en een fotoalbum

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.