e-leren een must?

Volgens dit artikel gaan ze in Michigan iets verder met e-leren. Een stukje uit het artikel:

Michigan HS students will need to take online course to graduate.
The Michigan State board of ed is considering a proposal to require that every student take at least one course online prior to graduation, as a means of preparing young people for the increasingly Internet-based world of work and university.

Auteur: Sven

  • Graduaat Fotografie en ook Film&Video, behaald aan het NaRaFi (bijna 20 jaar geleden). Vijftien jaar actief geweest in de Video en TV branche ondermeer als maker van corporate videos (een 200 tal), Free Lance monteur, Beeld technicus en Chef Technicus.

  • Al 4 jaar Docent Montagetechnieken in de afdeling Audiovisuele Technieken aan het RITS.

  • Ik probeer op het RITS e-learning en moderne technologie zoals streaming van de grond te krijgen, ook middels een PWO onderzoek naar het gebruik van een ELO voor studenten die multimediaal bezig zijn. (een 3 jarig onderzoek dat momenteel in zijn finaal jaar zit. Goed voor 20% van mijn opdracht).

  • De activiteiten van deze Mac en open source aanhanger in cyber space: een PWO project blog, zijn algemene interesse blog en de WIKI van de montage afdeling op het RITS.

5 gedachten over “e-leren een must?”

  1. had hem ook net gezien – erg innovatief!
    In Vlaanderen zou dit niet kunnen. Los van ’t feit dat eLeren hier niet zo hoog op de agenda staat, *bestaan* er gewoonweg al niet genoeg eLeercursussen of initiatieven in Vlaanderen. En zeker dan in ’t middelbaar onderwijs…
    In alle geval een interessant initiatief: op die manier zorg je én voor betere ICT vaardigheden én een voorbereiding op een Leven Lang Leren, én wordt er hopelijk nagedacht over ‘zinvol’ ICT gebruik in de klas.

  2. Zeer goed idee nochtans, als je echt wilt dat e-leren doorbreekt.

    Het is zoals bij een vak eisen dat een student minstens één post op het forum doet. Dan weet je tenminste dat ze alvast de weg kennen.

  3. ’t is natuurlijk ook de vraag wat men precies onder ‘eleren’ verstaat – wil men gewoon dat studenten minstens één powerpoint gedownload hebben, of wil men echt minstens één cursus volledig (of grotendeels) via een online omgeving laten doorspartelen?

  4. Ik zet dit initiatief op mijn agenda: lijkt me een prima case om na te gaan hoe binnen een opleiding lectoren/ docenten hierop reageren, hoe dit kan aangepakt worden in een bepaalde opleiding, hoe ontwikkelaars aan de slag gaan en op welke wijze ze al dan niet ‘iets in de plaats krijgen’ -, want ze ‘geven geen les’.
    Een interessante case omdat men binnen een opleiding perfect gaat inzien dat e-leren en e-leren ontwikkelen niet vanzelf gaat… Heel wat ‘vanzelfsprekendheden’ komen heel snel op de helling te staan. Deze invalshoek schept meteen ruimte en mogelijkheden om vanuit verschillende instellingen samen te werken. Ik denk aan bijv. ‘informatievaardigheden’ wat je perfect via een e-leren traject kan opzetten.
    En de vraag wat men onder e-leren verstaat is vrij simpel: minstens een even goed resultaat als met een klassieke cursus.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.